När våra nära och kära går bort lämnar de ett helt liv efter sig. Oftast har vi ingen plats för bohaget och man står med ett extra hem med möbler och inredning som man inte vet vad eller vart man ska göra av.

Vi på Auktionshuset i Solna har i över 30 år arbetat med hanteringen av dödsbon och hela bohag. Vi förstår att ingen situation och hem är sig lik och strävar därför mot att vara så flexibla och tillmötesgående som möjligt. Du kan vara säker på att hanteringen av våra uppdrag sköts på ett professionellt och respektfullt vis.

Vi tar hand om allt. Många andra aktörer på marknaden är ensidiga och begränsade. Vi på Auktionshuset i Solna vill göra det så enkelt och smidigt som möjligt för våra uppdragsgivare genom att leverera helhetslösningar via en kontakt. Vi tillgodoser behoven under hela processen: värdering, rådgivning, försäljning, tömning och städning.


Vi är säkra på vad vi kan, vårt rykte och våra priser.
Vi uppmanar därför alltid våra kunder att ta in offerter från flera olika aktörer. Garantera dig själv att du blir nöjd!


Därför ska du välja oss

  • Vi har många års erfarenhet av hantering av dödsbon och hela hem. Under denna tid har vi samlat på oss många goda referenser - fråga oss om dessa!

  • Vår dialog mellan transportavdelning och auktionshall är mycket nära och allt bohag undersöks av våra värderingsmän.

  • Alla våra uppdrag sköts på ett professionellt och respektfullt sätt.

  • Vi håller alltid en personlig dialog med våra uppdragsgivare och samma kontaktperson finns med från processens början till slut.

  • Vi återvinner mest! Många aktörer på marknaden är ensidiga och begränsade men vi strävar efter att få så stor del av bohaget sålt som möjligt.
    Jämför oss gärna mot andra aktörer på marknaden.

  • Vårt auktionshus och varumärke är väl etablerat och våra auktioner är alltid besökta av en väldigt varierad kundkrets, både lokal, nationell och runt hela världen.

  • I 9 av 10 transportuppdrag är vi billigast! Med ambition att vara störst och bäst på helhetslösningar kräver det pressade priser men att samtidigt kunna erbjuda en överlägsen service. Vårt främsta mål är att du inte ska känna några tvivel när du anlitar oss.

Jag har ett dödsbo - hur går det till?

Efter en första kontakt skickar vi ut en av våra värderingsmän som på plats och tillsammans med er går igenom bohaget. Vad ska behållas? Vad ska säljas? Vad ska återvinnas? En värdering gentemot nuvarande marknad av det som går att sälja görs också på plats. Besöket är kostnadsfritt och utan förpliktelser.

När vi kommit överrens om när, vad och vart bohaget ska forslas kommer personal med lastbilar och utför det som är överenskommet. Allt bohag som är säljbart transporteras till auktionshallen och resterande går till lämplig återvinning.

Väl inne i auktionshallen katalogiseras, mäts och fräschas föremålen upp inför fotografering. Alla utrop publiceras på vår attraktiva webbplats, isolna.se och ett arbete med exponering och marknadföring påbörjas för att uppnå ett så gott slutpris som möjligt.

Efter det att försäljningen är genomförd erhåller ni en skriftlig slutredovisning samt utbetalning av likviden på lämpligt konto. Eventuell kostnad för transport och flyttstädning kan dras av mot försäljning.